Cursus Copywriting

Schrijf betere commerciële teksten met de cursus Copywriting. Voor junior copywriters, tekstschrijvers, communicatiemedewerkers en iedereen die effectiever met doelgroepen wil communiceren.

Inhoudsopgave

Praktische cursus Copywriting

De cursus Copywriting is een intensieve schrijftraining. Je gaat volop aan de slag met op de praktijk gerichte opdrachten zoals: pay offs, billboards, e-mailings, persberichten, webteksten en teksten voor de sociale media. Daarnaast besteedt de training Copywriting ook aandacht aan marketing en theorie. En die kun je nog eens nalezen in de syllabus. Gedurende de cursus wordt er voortdurend gewisseld tussen theorie en praktijk, zodat je de geleerde kennis direct in praktijk kunt brengen. Dat maakt dat onze cursus Copywriting een hoge leercurve heeft.

Ontdek je schrijfstijl in acht workshops

In de copywriting cursus van Scriptplus ontdek je in acht workshops jouw schrijfstijl. Je ontdekt wat bij jou past en vervolgens werk je die schrijfstijl uit. Je verbetert je stijl, breidt uit en past aan zodat je de doelen en doelgroepen bereikt die je wilt bereiken. Om dit te bereiken ben je naast de cursusavonden ongeveer vier tot zes uur per week thuis aan het werk. Opdrachten worden in de groep besproken en gedurende de cursus Copywriting ontvang je veel persoonlijke feedback van de docent én van je medecursisten.

Van tekstschrijven naar copywriting

Copywriting gaat over marketingstrategieën, doelgroepen en concepten. Daar zit ook het onderscheid met een cursus tekstschrijven. Bij alles wat je schrijft vormen de marketingstrategie, de doelgroep en het concept je vertrekpunt.

De leerdoelen van de cursus Copywriting

  • Je schrijfvaardigheid verbeteren
  • Een concept ontwikkelen en schrijven vanuit een concept
  • Schrijven in een dialoog met je doelgroep
  • In verschillende toonsoorten schrijven
  • Voor diverse media schrijven
  • Met meer impact schrijven
  • Korter en actiever schrijven
  • Koppen schrijven die uitnodigen tot verder lezen

Waarom de cursus Copywriting bij Scriptplus?

  • Praktische workshops met maximaal 10 cursisten
  • Veel persoonlijke aandacht en feedback van de docent
  • Samenwerken met je medecursisten en van elkaar leren
  • Intensieve schrijftraining met praktijkgerichte opdrachten
  • In korte tijd veel leren
  • Een ervaren, in de praktijk werkzame docent
  • Een dosis aanvullende marketing en theorie in een syllabus
  • Een solide basis voor een eventuele vervolgcursus online marketing seo of contentmarketing seo
  • In het centrum van Amsterdam, goed bereikbaar met OV en auto.

Na afronding van de training Copywriting ontvang je een officieel certificaat van Scriptplus. Daarmee kun je altijd laten zien dat je de vaardigheden van copywriting beheerst.

Een intensieve training copywriting in 8 workshops

Voordat de copywriter één woord op papier zet, zijn er de strategie en het idee. In de reclame heet dat een concept. Hoe ontwikkel je een concept? En wat heb je eraan? Daar kom je achter als je met je medecursisten gaat brainstormen.
Het vocabulaire van een bankdirecteur is toch anders dan de woordkeuze van een kroegbaas. Wanneer moet een tekst zakelijk zijn, informeel, of juist heel commercieel? De tone of voice is een belangrijk instrument van de copywriter.
Deze workshop richt zich op het zoeken naar spanning tussen woord en beeld. Je gaat zwoegen op precies dát ene zinnetje dat het beeld goed aanvult. Of misschien zelfs overbodig maakt.

Hoe zorg je ervoor dat je lezer geboeid blijft? Je inleven in de doelgroep en levendig en beeldend schrijven helpen.

‘Zo voel ik het ook’, of: ‘Ik zie het helemaal voor me’, zijn mooie complimenten voor een copywriter.

Bij het schrijven voor websites en de sociale media gelden andere regels dan voor de gedrukte media. Om te ervaren waarmee je als copywriter te maken krijgt als je online marketing bedrijft, ga je aan slag met webteksten, een blog en posts voor Facebook. Voor verdere specialisatie in online marketing seo en contentmarketing seo biedt Scriptplus de cursussen 'Schrijven voor het web en SEO' en de cursus 'SEO schrijven'.
Persberichten, e-mailings, persoonlijke brieven. Het zijn al snel ongenode gasten waarvoor de prullenbak openstaat. Om dat te voorkomen moet je echt alles uit de kast halen wat je in eerdere workshops hebt geleerd.
De briefing beslaat twee A4′tjes, de radiocommercial is maar twintig seconden. En voor de pay off heb je hooguit zes woorden. Wat is de essentie van de boodschap? En hoe krijg je die in twintig seconden, of in één regeltje, over het voetlicht?
Een korte, heldere toelichting van het hoe en waarom helpt je werk te verkopen. Je presentatie van de campagne die je in die 7 workshops hebt ontwikkeld, is dan ook het onderwerp van de laatste workshop.

Meld je aan